یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران

  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  • واکاوی ظرفیت‌های معدنی ایران و عربستان

  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 364576
    تاریخ انتشار: 13/بهمن/1402 - 10:09

    رئیس جمهور: هرمزگانِ امروز، هرمزگانِ دیروز نیست/افتتاح طرح‌های آبرسانی با هدف کاهش تنش آبی

    سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه طبق اسناد تاریخی جزء جدایی ناپذیر ایران هستند، در جمع مردم هرمزگان گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌دانند که حضور نیروی دریایی ایران در دریاهای خلیج فارس و عمان برخلاف حضور بیگانگان امنیت ساز است.

    رئیس جمهور: هرمزگانِ امروز، هرمزگانِ دیروز نیست/افتتاح طرح‌های آبرسانی با هدف کاهش تنش آبی

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از  تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در اولین روز سفر خود به استان هرمزگان و در جمع پرشور مردم در بندر عباس ضمن تقدیر از افتخارآفرینی و مرزبانی مردم هرمزگان در سال‌های پیش و پس از انقلاب اسلامی در مقابل بیگانگان گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس بخوبی می‌دانند حضور نیروی دریایی ایران در دریاهای پهناور خلیج فارس و عمان امنیت‌ساز است و به همان اندازه که حضور بیگانگان امنیت منطقه را تهدید می‌کند و همان‌قدر که حضور امریکا در منطقه تهدید کننده است، حضور ایران توانسته امنیت‌ساز باشد.

     
    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه جزو لاینفک و جداناپذیر خاک ایران است و هرگز از ایران جدا نخواهد شد، افزود: حفظ تمامیت ارزی همواره برای جمهوری اسلامی ایران قابل تاکید بوده و کسانی که به گونه‌ای دیگر و خلاف این تمامیت ارزی حرف و قلم زدند، باید آن را جبران کنند و همه باید بدانند اسناد رسمی و قابل استناد همواره حاکیت ایران را بر این جزایر مورد تاکید قرار داده و می‌دهد.
     
    هرمزگانِ امروز، هرمزگانِ دیروز نیست
     
    رئیسی گفت: نکته قابل توجه دیگر این است که امروز می‌توان مدعی شد به برکت جمهوری اسلامی ایران و به برکت کارهایی که در این چهل و اندی سال پس از انقلاب صورت گرفته، شرایط هرمزگان چه در شهرها و روستاها و چه مرکز استان و بنادرش نسبت به گذشته بهتر شده و توسعه یافته است و باید قدردان تمام کسانی بود که در این چند دهه برای آن تلاش کردند و زحمت کشیدند.
     
    وی افزود: البته به دلیل محرومیت تاریخی در این منطقه، همچنان نیازمند کار و تلاش در هرمزگان برای بهتر شدن و توسعه بیشتر آن هستیم.
     
    بهره‌برداری از طرح‌های هرمزگان با 105 هزارمیلیارد تومان
     
    رئیسی گفت: ما در دور اول سفر به هرمزگان نیازهای استان را بررسی کردیم؛‌ نیازهای حوزه‌های آب، بهداشت و سلامت، مساله مهم گردشگری و صنعت و معدن و کشاورزی که می‌توان با فعال کردن آنها اشتغال را افزایش و آمار بیکاری را کاهش داد.
     
    وی با بیان اینکه در این سفر هم شاهد بهره‌برداری از طرح‌هایی هستیم که در سفرهای قبل روی آن متمرکز شدیم، افزود: برای هزار طرحی که بهره‌برداری از آن به برکت دهه فجر آغاز می‌شود، هزار میلیارد تومان شده است. همچنین برای اجرای برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها در این استان که در این سفر افتتاح می‌شود درمجموع 105 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
     
    رئیس جمهور گفت: در حوزه سلامت جدای از دو بیمارستانی که امروز افتتاح شد، 32 خانه بهداشت نیز در روستاها فعال شده است.
     
    به گفته رئیسی، کار ارزشمند دیگر این است که برای تجهیز 1000 تخت بیمارستانی در سه بیمارستانِ در دست احداث، برنامه‌ریزی شده و تا سال آینده از آنها بهره‌برداری خواهد شد تا نیاز هرمزگان به تخت بیمارستانی برطرف شود. اقداماتی هم برای کادرسازی و فعال کردن دانشکده‌های پزشکی در شرق و غرب استان صورت گرفته است.  
     
    افتتاح طرح‌های آبرسانی با هدف کاهش تنش آبی
     
    رئیس‌جمهور به تلاش‌های انجام شده در حوزه آبرسانی هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه تلاش شده با اجرای طرح‌های آبرسانی از تنش آبی در استان هرمزگان جلوگیری شود؛ مشکل بسیاری از مناطق در حوزه آب در این سفر برطرف می‌شود، گرچه تلاش می‌کنیم تا مشکل بی‌آبی مردم استان به‌صورت کامل برطرف شود.
     
    استفاده از نیروهای غیربومی تا حد امکان ممنوع
     
    رئیس جمهور همچنین با اشاره به کاهش محسوس آمار بیکاری در هرمزگان به دنبال افزایش اشتغال در این استان گفت: باید پیگیری کنیم که در هرمزگان باوجود ظرفیت‌های بی‌شمار در حوزه‌های مختلف، بیکاری وجود نداشته باشد.
     
    رئیسی افزود: من به مدیران توصیه کردم که بومی‌گزینه بسیار مهم است و باز هم تاکید می‌کنم که نیروهای استان اولویت دارند و در همه سطوح از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنید؛ در شرکت‌ها؛ ادارات و سازمان‌ها از نیروهای توانمند استان بهره بگیرید و تا حد ممکن از دیگر شهرها و مناطق کشور برای طرح‌های هرمزگان نیرو نگیرید.
     
    هرمزگان از اقتصاد دریا برای تولید ثروت بهره ببرد
     
    رئیس‌جمهور به مساله مهم اقتصاد دریا و وجود 900 کیلومتر مرز آبی هرمزگان هم اشاره کرد و گفت: هرمزگان به دلیل ارتباط گسترده‌ای که با سواحل دارد، در اقتصاد دریا می‌تواند سهم بسیار زیادی داشته باشد و می‌تواند منشا ثروت برای کشور باشد.
     
    رئیسی افزود: صیادان هم در ارتقای اقتصاد دریا نقش مهمی دارند و اهدای مجوز به صیادان و ساماندهی کار آنها در همین راستا و ارزشمند بود و ارائه خدمات به آنها ادامه پیدا خواهد کرد تا این قشر زحمتکش به کسب و کار خود ادامه دهند.
     
    به گفته وی، مساله آبزیان و بهره‌وری مناسب از آنها نیز در هرمزگان بسیار مهم است و می‌تواند برای استان و کشور ثروت تولید کند.  
     
    رئیس‌جمهور گفت: در برخی از کشورها بیش از 50 درصد از تولید ناخالص آنها از اقتصاد دریاست، درحالی که میزان بهره‌برداری ما از دریا با وجود ظرفیت‌های دریایی بی‌شمار، بسیار پایین است و جبران آن به دستان توانا و پرتلاش شما مردم و برنامه‌ریزی و پیگیری دولت و بویژه بخش خصوصی امکان‌پذیر است. البته دولت هم با ارائه تسهیلات به مردم و بخش فعال خصوصی برای رسیدن به رشد تولید 8درصدی کمک کرده و در میدان خواهد بود.
     
    تولید هزارمگاوات برق در دولت سیزدهم
     
    رئیسی همچنین با اشاره به اینکه نیمی از تجارت منطقه توسط هرمزگان و بنادر آن صورت می‌گیرد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز هزار مگاوات برق در این استان تولید شده است و تولید برق همچنان ادامه دارد زیرا به توسعه زیرساخت‌های هرمزگان کمک می‌کند.
     
    11 هزار قطعه زمین آماده واگذاری است
     
    رئیس‌جمهور به موضوع مسکن هم اشاره کرد و با بیان اینکه مسکن یکی از درخواست‌های مردم عزیز هرمزگان است، افزود: 6 هزار واحد مسکونی پیش از این تحویل هموطنان هرمزگانی داده شده است. الان هم 14 هزار مسکن آماده تحویل است و بجز این 20 هزار واحد مسکونی، 11 هزار قطعه زمین هم آماده تحویل به متقاضیان است.   
     
    رئیسی یادآور شد: درمجموع در حوزه‌های نفت و معدن و صنعت سرمایه‌گذاری‌ و کارهای خوبی شده است که در کاهش بیکاری و افزایش ثروت و قدرت و رشد تولید مفید و موثر است و این روند همچنان ادامه دارد.
     
    وی تاکید کرد: همه ما موظف هستیم برای رشد اقتصادی ایران، تولید را افزایش دهیم و کارهای زیرساختی که در هرمزگان به عنوان یک استان راهبردی در حوزه‌های مختلف انجام شده باید با قدرت ادامه پیدا کند.
     
    از ثروت فرهنگِ ایرانی اسلامی خود مراقبت کنید
     
    رئیسی خطاب به مردم هرمزگان گفت: یکی از مهمترین سرمایه‌های شما در این خطه آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی اسلامی شماست و این هجوم بی‌امانی که به فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌ها در  سطح جهان و از جمله کشور ما توسط جهان استکبار صورت گرفته را شما با این اصالت فرهنگی و ثروت هویتی و تاریخی می‌توانید خنثی کرده و با آن مقابله کنید.
     
    وی خطاب به مسئولان هم تاکید کرد که برای حفظ این سرمایه گرانقدر یعنی فرهنگ ملی و اسلامی مردم هرمزگان و ایران عزیز در مقابل هجوم دشمن تلاش کنند.   
     
    رقیب ما در خدمت به مردم فساد و بروکراسی اداری است
     
    رئیس جمهور بار دیگر با تاکید بر اینکه دولت وظیفه خود می‌داند در این سومین سفر و سفرهای بعدی باقیمانده مشکلات استان را دنبال و برطرف کند، خطاب به مسئولان سازمان‌های مختلف گفت: شان ما و شان شما خدمتگزاری به مردم و گره‌گشایی از کار مردم است؛ نباید کار مردم با تاخیر و پیچیدگی مواجه شود، آنقدر که مردم گلایه‌ای از ادارات و مسولان نداشته باشند.
     
    رئیسی تاکید کرد: رقیب ما فساد و بروکراسی اداری پیچیده است که باید با آن مقابله کرد و اجازه نداد فساد در هیچ اداره‌ای لانه کند؛ بویژه در استانی مثل هرمزگان که گردش مالی و کاری بسیار گسترده‌ای دارد.
     
    این وحدت و انسجام حفظ شود
     
    رئیس جمهور به وحدت بین اقوام مختلف و شیعه و سنی هم اشاره کرد و گفت: انسجام بین همه اقوام و بویژه سنی و شیعه در این استان افتخارآمیز است و باید حفظ شود؛‌ کمااینکه تاکید مقام معظم رهبری هم حفظ این وحدت و انسجام است و پیشرفت ما هم در گروِ حفظ آن است؛ بنابراین این وحدت باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
     
    رئیسی تاکید کرد: وحدت در هرمزگان از سرمایه‌های ملی است و نباید به هیچ عنوان و با هیچ بیان و قلمی مخدوش شود.
     
    انتهای پیام/
     

    نظرات بینندگان
    نظرات شما